PROJECTES FINALISTES A LA 2ª EDICIÓ

DOCUMENTAL

“LOBAS, MÉS QUE UN EQUIP” de Carla Manzano i Nina Sulé COL·LEGI CLARET (6:03)
El nostre vídeo és un reportatge sobre el nostre equip de bàsquet. Hem volgut reflectir alguns dels aspectes de l’entorn de la nostra vida quo-tidiana i hem triat el bàsquet perquè a nosaltres ens aporta valors molt importants, com el sentiment d’unió, d’esforç i de superació. Les Lo-bas som abans que res un grup d’amigues i això es veu en l’alegria i el “bon rotllo” que intentem transmetre, però quan es tracta de jugar a bàsquet, ens concentrem únicament en buscar la victòria. El vídeo consta d’un seguit d’entrevistes, combinat amb imatges d’un partit, que tot i estar molt ajustat i lluitar fins l’últim moment, vam acabar perdent. Amb aquest reportatge pretenem donar a conèixer el bàsquet femení del Claret, i esperem transmetre tot el que significa aquest equip per a nosaltres.
“SUPERACIÓ PERSONAL I IL·LUSIÓ, LA MILLOR MEDICINA” de Laura Cuixart ESCOLA PIA SANT ANTONI (5:15)
Aquest reportatge pretén fer palès el que significa conviure amb la paràlisi cerebral. Quan em vaig plantejar fer un reportatge, tenia clar que volia que aquest tingués un enfocament social i que tractés algun aspecte que em fos proper. Els meus tiets pateixen paràlisi cerebral i vaig pensar que convertir-los en els protagonistes del meu reportatge em permetria unir totes dues coses. Veiem, doncs, els protagonistes d’una història d’amistat i d’amor que superen plegats les dificultats que els suposa la paràlisi cerebral. Per tal de conèixer una mica més la síndro-me, la doctora que els tracta ens enfoca la paràlisi cerebral des d’un punt de vista més científic. El reportatge conclou amb la idea que la sensibilitat social vers aquesta problemàtica ajudarà a mantenir la seva il·lusió i les seves ganes de viure.
“LA REPETICIÓ DE CURS” de Guillem Carvajal ESCOLA PIA NOSTRA SENYORA (5:08)
El reportatge gira al voltant de quatre persones, quatre joves en la seva condició d’haver repetit en algun moment de la seva vida algun curs acadèmic. En un format d’entrevista dividit en tres parts, cada un dels personatges, situats en el seu propi centre escolar (EPNS), ens dóna la seva visió sobre tres aspectes a partir de la seva pròpia experiència: avantatges i desavantatges; i, per últim, la seva perspectiva de futur.
“UN PASEIG PER CATALUNYA” de Joan Costa i Marc Currius ESCOLA PIA MATARÓ (3:39)
Uns 3500 quilòmetres recorreguts per anar a alguns dels llocs més emblemàtics del nostre país i tirar prop de 40.000 fotografies. Un petit ho-menatge a la bellesa de la nostra terra.

CURTMETRATGE

“AL CARRER” de Laia Gómez Català COL·LEGI CLARET (4:14)
Aquest curtmetratge mostra la vida interior d’una noia. Al principi tan sols es veu la cara de la noia en primer pla i com comença a recordar la seva infància. Es van veient els capítols de la seva vida, la qual sembla ideal: l’escola, la universitat, la família... Però un 18 de maig, quan mor la seva mare, la seva vida fa un gir inesperat. Mitjançant flashos en blanc i negre i sense necessitat de veu en off, es va veient com la seva situació empitjora i es veu obligada a marxar. Finalment, veiem el mateix pla que la primera seqüència, una llàgrima cau pel seu rostre al recordar tots aquells moments. Mitjançant un travelling avant veiem la realitat de la noia i com ha acabat la seva vida, és prostituta.
“A L’ALTRA BANDA DE LA PORTA” d’Adrià Martínez Tarancón COL·LEGI CLARET (4:02)
Grans ciutats, ciència, tecnologia, costums... El món canvia, però superficialment. La comunicació existeix des del principi dels temps, l'home va començar a comunicar-se per mitjà de gestos i expressions que dibuixava en les seves cavernes, en canvi, ara amb un sol clic és possible arribar a parts molt llunyanes en el mon cibernètic. Això fa que cada vegada més visquem vides aïllades, sense saber ni tan sols qui és el nos-tre veí. Llavors, com pot ser que es segueixin explicant els mateixos contes des de fa segles? Haurien de ser vàlids encara? En infinitat de con-tes trobem avisos de persones responsables i sàvies que aconsellen a aquells nouvinguts a la vida social; com el moment en què la mare de la caputxeta vermella adverteix a aquesta que no parli amb desconeguts o la mare de les set cabretes demana que ensenyin la pota per sota la porta. D’aquesta innocència és de la que parlo, de la que els més confiats s’han oblidat . Però malauradament encara existeixen molts llops, persones que no coneixem i que saben més coses sobre nosaltres del que nosaltres creiem.
“REPLAY” Anna Barnadas Estivill i Ignasi Àvila Padró ESCOLA PIA NOSTRA SENYORA (3:40)
L’Anna arriba a una porta de vidres de colors verdosos. Pica el timbre. Obre un noi, l’Ignasi, i se saluden com si es coneguessin, però això no és el que explica la cara del noi, que sembla més aviat confós. Tot seguit arriben a una cambra molt fosca i seuen en dues butaques al costat d’una llar de foc, ni una paraula. Davant de les flames hi ha unes quantes cases de fusta. Ell s’adorm i comença a somiar. Somia que està ca-minant entre els arbres d’un bosc, i de sobte troba a terra, escampades, les mateixes cases que hi havia abans. Mogut per un impuls del tot involuntari les intenta col·locar bé. Uns segons més tard, l’Anna també s’adorm.
"EL CAMBIO" de Jose Luis Alemany ESCOLA PIA BALMES (9:05)
Jose, un chico de 17 años, vive en Gràcia (Barcelona). Un día cualquiera se levanta de la cama, se dirige al baño y, cuando ha acabado de hacer sus necesidades, se le aparece su madre que le dice: ¡Jose córtate el pelo! Justo después, le da 20 euros para que vaya a la peluquería. Jose, que es un chico muy espabilado, decide quedarse los 20 euros y cortarse el pelo en casa de un amigo suyo. Éste le corta el pelo y, cuan-do le está a punto de cortar la patilla, suena el timbre de la casa. Al amigo, despistado por el sonido del timbre, se le va la mano y le corta la oreja a Jose.

VIDEOART

“BEAUTY IS YOUR HEAD” de Clàudia Martí i Ariadna Jordana ESCOLA PIA SARRIÀ-CALASSANÇ (1:51)
Les persones, com les flors, es poden pensir.
“ANTÍTESIS” de Mar Jorge i Mariami Kvirikashvili ESCOLA PIA NOSTRA SENYORA (0:54)
Joc de sons i imatges contràries.
“PREJUDICIS” de Marina Recoder i Marta Gispert ESCOLA PIA SARRIÀ-CALASSANÇ (1:05)
Veiem en els altres allò que no ens agrada de nosaltres mateixos.
“ADÉU” de Pol Blanco, David Castells i Ricardo Martín ESCOLA PIA SARRIÀ-CALASSANÇ (2:13)
Costa dir adéu. Però a vegades és indispensable.
“DEIXA'T AJUDAR” d’Andrea Fernández ESCOLA PIA SARRIÀ-CALASSANÇ (1:04)
Un amic et pot ajudar a sortir del pou.
“A TU NO ET PASSARÀ MAI” d’Andrea Gusi i Maria Font ESCOLA PIA SARRIÀ-CALASSANÇ (1:01)
La pobresa pot afectar a qualsevol.
“TEARS FOR AFRICA” de Victor Ferrer ESCOLA PIA SARRIÀ-CALASSANÇ (1:08)
Plorar quan ja és massa tard, no serveix de res.
“ÀFRICA TÉ SED” Eli Fàbrega, Mireia Torrella i Clàudia Torres ESCOLA PIA SARRIÀ-CALASSANÇ (1:34)
Denúncia contra els abusos del primer món.

PROJECTES GUANYADORS DE LA SEGONA EDICIÓ:
PREMIS DEL JURAT
CURTMETRATGE: EL CAMBIO
DOCUMENTAL: SUPERACIÓ PERSONAL I IL·LUSIÓ, LA MILLOR MEDICINA
VIDEOART: ÀFRICA TÉ SED
PREMIS DEL PÚBLIC
CURTMETRATGE: EL CAMBIO
DOCUMENTAL: UN PASSEIG PER CATALUNYA
VIDEOART: ÀNTÍTESIS


VISIONEU ELS PROJECTES PRESENTATS EN LA SEGONA EDICIÓ A TRAVÉS DE LES PÀGINES QUE TROBAREU AQUÍ SOTA:
Comments